Oops! Sorry!!


This site doesn't support Internet Explorer. Please use a modern browser like Chrome, Firefox or Edge.

Meest gestelde vragen:

Wat is een recruitment marketing funnel?

Een recruitment marketing funnel wordt gebruikt om potentiële kandidaten aan te trekken, hen geautomatiseerd door het wervingsproces te begeleiden, te enthousiasmeren en vervolgens tot een sollicitatie over te laten gaan.


Een funnel houdt rekening met de fase waarin een potentiële kandidaat zit. Van bewustwording, interesse, verlangen tot daadwerkelijke sollicitatie.

Waarom is recruitment marketing zo belangrijk?

Recruitment marketing zorgt ervoor dat jouw organisatie beschikt over de vaardigheden die nodig zijn om de organisatiedoelen te vervullen. Het is de meest effectieve manier om talent aan te trekken door de inzet van verschillende marketingkanalen. 


Hoe zetten wij recruitment marketing funnels in?

Wij starten met het identificeren van jouw ideale kandidaat. Zo kunnen we ons richten op de juiste doelgroep, het juiste kanaal en de beste boodschap. De marketingtechnieken en tools omvatten een ideale mix van social media, email automation, landingspagina's, chatbots, Whatsapp en nog veel meer...


Hoe lang duurt het voordat een campagne wat oplevert?

Met recruitment marketing funnels werf je niet alleen sneller, maar zijn de kandidaten ook kwalitatief beter.


Wat is het verschil tussen recruitment marketing en employer branding?

Recruitment marketing is het gebruik van marketing strategieën om kandidaten aan te trekken. Employer branding richt zich op het creëren van een positief imago van de organisatie.

Zijn recruitment marketing funnels ook voor MKB-organisaties inzetbaar?

Ja absoluut! Recruitment marketing funnels zijn inzetbaar voor zowel grote als kleine organisaties. Funnels helpen recruiters hun wervingsproces te stroomlijnen en te automatiseren. Hierdoor komt veel tijd vrij. En die tijd kan mooi worden ingezet voor andere belangrijke zaken. 

© 2024 Masters in Recruitment Marketing